torsdag 12 januari 2017

Man ser bara utlänningar på TV numera

När man ser på Svensk TV
Så är det ofta mest utlänningar
Var är alla svenskar?

Varför visar Svensk TV bara 
utlänningar från reportage från skolor,
eller andra reportage, och utfrågningar.
VARFÖR?

Ikväll den 12 januari 2016
såg jag på rapport 19,30 från skolor.
BARA utlänningar

FINNS DET INGA SVENSKAR KVAR 
I SVERIGE?

Eller är det SVT som blivit så övermaga otroligt
SUBJEKTIVT?

Och varje dag så tar man upp detta med att
Den nya Presidenten Trump
Kommer att bli en katastrof.

VARFÖR?

När Ryssland och USA kommer överens 
är det mindre risk, för krig.
Så uppfattar jag det.

När Sovjet föll, så passade 12 länder runt om Ryssland att gå med i NATO.
Varför?
Är Ryssland farligare än Sovjet?

Kände sig Ryssland sig Hotade?

Säkert tror jag det.

Runt hela Ryssland finns det nu Stater som är emot Ryssland.
Och säkert som amen i kyrkan känner sig alla ryssar hotade av Väst.

Det ser ut som om den gamla "tesen", att Ryssland har så mycket
Energi, av olja, kol, Gas och andra naturtillgångar.
Så det vore bra att erövra hela det stora landet.
Precis som Hitler ville.
Men det sket sig då.

Förhoppningsvis så hoppas jag inte det blir av i framtiden heller. 

Jag hoppas alla ryssar skall få leva i fred.
Därför tror jag på både Trump och Putin
På SVT tror jag inte alls på

Skrivet av Thore Hult 2017-01-12




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar